Skuteczne pozycjonowanie. Co należy zrobić

Linki prowadzące do witryny mają bardzo duży wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednakże już minęły czasy, kiedy liczyła się ilość. Aktualnie wyszukiwarki biorą pod uwagę jakość a także wiarygodność stron.

Wiele powiązań ze stronami niskiej jakości obniży pozycję witryny. Fora internetowe i portale społecznościowe Umieszczanie sporej ilości linków na forach internetowych jest szybkie i proste. Wyszukiwarki wymagają natomiast ażeby tematyka stron była ze sobą powiązana. Prócz tego aktualnie znacząca większość użytkowników przeniosła się do grup na stronach społecznościowych. Dlatego zamiast na forach nie gorzej skupić się na mediach społecznościowychch, co jest czasochłonne niemniej jednak przyniesie lepsze rezultaty. Własny blog internetowy i wartościowe treści Prowadzenie firmowego bloga pozwala na linkowanie treści do niego wewnątrz strony. Czyli odsyłanie do wcześniejszych wpisów. Ponadto treści można wykorzystać w wielu miejscach w sieci. Zostawianie linków do bloga w komentarzach pod artykułami na powiązane tematy, udostępnianie ich w wortalach społecznościowych, czy proponowanie swoich treści w miejsce wadliwych linków na portalach wynagrodzi czas spędzony na tworzeniu kontentu. Artykuły sponsorowane i eksperckie To linkowanie ma najwyższą wartość. Artykuły sponsorowane mają różnorodne ceny w współzależności od popularności witryny. Te eksperckie mogą być darmowe, ale przedsiębiorstwo musi mieć coś wartościowego do powiedzenia. A dodatkowo sporo portali nie daje możliwość na publikację treści wykreowanych przez ludzi z zewnątrz. Z kolei podsyłanie materiałów dziennikarzom może mijać się z zadaniem. Organizacja konkursów i odpowiedzialność społeczna Czyli chwalenie się tym co firma robi. Zorganizowanie konkursu na nazwę produktu, czy slogan sprawi, że konsumenci sami będą linkować do strony dzieląc się informacjami. Na tej samej zasadzie sponsorowane podmioty umieszczą na swoich kanałach informacje o firmie. Jeżeli przedsiębiorstwo pozytywnie wpłynie na społeczność lokalną napiszą o tym portale regionalne. Bez wątpienia będzie się to wiązało z poniesieniem kosztów. Muzyka, wideo, grafiki Linki mogą pochodzić także z miejsc w których firma dzieli się wiedzą. Umieszczanie wideo na YT, czy stworzonego przez pracowników coveru utworu umożliwi na linkowanie do strony. Jednakże nie jest to odpowiednie dla wszystkich przedsiębiorstw. Udostępnianie grafik, prezentacji czy badań prowadzonych przez firmę już tak. Pozytywnie wpłynie to na różnorodność linków. Linkowanie przynosi rewelacyjne efekty ale wymaga cierpliwości, kreatywności a także zrozumienia działania wyszukiwarek. Coś co sprawdzało się dwa lata temu obecnie może być bezsensowne. Dlatego najważniejsze toszukanie nowych możliwości, obserwacja konkurencji i trendów w branży. Polecamy: Pozycjonowanie sklepów Poznań.