Akustyka w biurze

Niektóre biura są zaaranżowane na kształt tak zwanego open space, co znaczy, że mają jedną dużą przestrzeń, w której pracuje wiele osób i ma to swoje zalety, bo można tę przestrzeń bardzo dobrze wykorzystać i łatwo zaaranżować miejsca pracy, ale ma to także własne minusy w takiej formie, że wówczas niestety, niemniej jednak jedni pracownicy przeszkadzają drugim i jeśli powinno się jeszcze przy tym prowadzić rozmowy z klientami albo kontrahentami i ustalać istotne warunki, to pojawia się problem z komunikacją i powinno się go jakoś rozwiązać. Wyjściem w takim wypadku może być budka akustyczna do biura. Taka specjalna budka jest wyciszona.

Budka ta jest utworzona z materiałów, które tłumią dźwięki, więc to, co mówimy lub realizujemy w środku, nie wydostaje się na zewnątrz i odwrotnie, w środku nie słychać dźwięków z zewnątrz. Wygłuszenie jest na tyle bardzo dobre, że można osiągnąć efekt wytłumienia prawie że w stu procentach. Kiedy akustyka w biurze nie jest zbyt wspaniała i wszystkie dźwięki niosą się po całej przestrzeni, to praca może być faktycznie trudna. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem byłoby podzielenie przestrzeni do pracy na strefy, a każdy z pracowników albo poszczególne działy otrzymały własne pokoje. Na nieszczęście nie na każdym kroku jest to możliwe, a zwłaszcza nie da się tego zrobić w biurach wynajmowanych, w których nie można wprowadzić takiego podziału. Zastosowanie mają wtedy różnego rodzaju ścianki działowe, niemniej jednak one nie są w stanie przegrodzić przestrzeni w stu procentach, więc i tak nie osiągamy takiego efektu, jakiego potrzebujemy.
Warto sprawdzić: kabiny akustyczne do biura.