Kiedy prowadzi się sklep obuwniczy powinno się w nim oferować takie buty, na które będzie zainteresowanie. Z pewnością nie mogą to być buty kiepskiej jakości. Na ten czas wiele osób nie woli zakupować butów, które po jednym sezonie noszenia, na kolejny już nie będą się nadawały.
Dlatego świetnie jest jeżeli już sklep obuwniczy ma w swoim asortymencie obuwie dobrej jakości. Nie muszą to być buty markowych producentów, gdzie jedna para kosztuje kilkaset złotych. Takimi z pewnością zainteresują się tylko nieliczni.
W sytuacji preferencje przyciągnięcia jak największej ilości klientów dobrze jest zróżnicować sprzedawane buty. W takim sklepie powinno pojawić się tanie obuwie i obuwie nieco droższe. by prawie każdy miał sposobność dokonania wyboru. Dla większego zainteresowania bardzo dobrze jest również posiadać swoim asortymencie obuwie damskie, męskie i dziecięce. Wówczas szanse na większa sprzedaż w sposób automatyczny wzrastają. Z całą pewnością na taką sprzedaż może sobie pozwolić ten sklep z butami, który dysponuje dość dużym lokalem użytkowym. Bo aby efektywnie sprzedawać buty, należy je pokazywać. Jeśli w sklepie jest zbyt niedużo miejsca do ich prezentacji, to nie ma szans na ich sprzedanie.
Jeśli będą one leżały w pudelkach albo na magazynie, to raczej mało kto nimi się zainteresuje. Buty, by zwróciły na siebie uwagę muszą być wyeksponowane i musi być szansa na ich przymierzenie. Wtedy szanse na dużą sprzedaż automatycznie wzrastają. Na szczęście w bardzo wielu przypadkach sklepy z butami w taki właśnie sposób funkcjonują i dlatego każdy z nich radzi sobie perfekcyjnie.
Zobacz także: Półbuty lakierowane.