Marketing towarzyszy współczesnemu człowiekowi wszędzie. Promocji telewizyjne i plakaty reklamowe można spotkać często. Niemniej jednak to nie wszystkie funkcjonowania, których zadaniem jest marketing. Bo reklamie służą nie tylko filmy promocyjne.
Takie samo zadanie spełniają te reklamowe gadżety, w które inwestuje coraz więcej usługodawców. Są nimi i bardzo duże firmy, i małe przedsiębiorstwa, które działają jedynie na niwie lokalnej. W każdym takim przypadku gadżety reklamowe spełniają podobne zadanie.
Okazuje się bowiem, że łatwy brelok z logo czy promocyjny długopis stwarza, że obdarowany nim klient zaczyna żywić do danego usługodawcy specjalny sentyment., zawsze będzie on go pozytywnie kojarzył i jeśli będzie ku temu okazja, to z całkowitą czyli stu procentową pewnością jeszcze nie raz skorzysta z jego usług. Dlatego ci, którzy nie inwestują w filmy reklamowe, inwestują w reklamowe gadżety. Nie są one zbyt kosztowne, a bez wątpienia przysługują się do promocji. I takie właśnie jest ich zasadnicze użycie.
Reklamowym gadżetem może być kubek, notes czy inny drobiazg, na którym pojawi się logo danej firmy. Ono ma przypominać, skąd taki przedmiot się posiada. Ma przypominać o danym usługodawcy, tak jak wszystkie filmy promocyjne. Z tym, że aby mieć z nimi kontakt, wcale nie powinno się włączać telewizora. Wystarczy wziąć do reki klucze do samochodu z promocyjnym brelokiem, czy korzystać z długopisu, który dostaliśmy od pełnomocnika danej firmy. Już w naszej głowie tworzy się skojarzenie, w którym na czoło wysuwa się nazwa konkretnej firmy. I marketing działa.
Zobacz więcej: spoty reklamowe.