
Na szczęście, nie musimy głowić się nad tym sami. Istnieją doświadczone firmy, które specjalizują się w takich działaniach. Agencja brandingowa - jak funkcjonuje? Zacznijmy od tego, czym jest właściwie agencja brandingowa. Jest to firma, która para się tworzeniem wizerunku innych firm lub marek. Wizerunek firmy to system współistniejących i uzupełniających się elementów identyfikacji wizualnej, a więc nazwa firmy, logotyp czy kolory firmy. Zakres działań takich agencji jest natomiast o sporo szerszy i obejmuje różne narzędzia budowania tożsamości wizualnej. Jednym z wykorzystywanych narzędzi jest promocja danej marki za pomocą gadżetów reklamowych oferowanych klientowi w postaci spersonalizowanej. Ważne jest dopasowanie artykułu stanowiącego upominek do grupy targetowanej klientów i dobrze dopasowana personalizacja, która odgrywa kluczową rolę w nawiązywaniu relacji z klientem. Stosowane jest również narzędzie marketingu bezpośredniego, czyli tradycyjnie wysyłanych do klientów paczek z materiałami reklamowymi. Bez wątpienia oprócz tradycyjnych mediów i elementów drukowanych używa się też interaktywn e nowoczesne media, jak strona internetowa, prezentacje flash czy gadżety multimedialne. Ogół działań jest nastawiona na budowanie a także utrzymanie silnej pozycji firmy albo marki na rynku. W praktyce znaczy to, że agencja brandingowa modyfikuje już istniejące rozwiązania tak, by były jak najskuteczniejsze. Jest to wymóg współczesnego rynku, który dynamicznie się zmienia i działania firmy muszą do tych przekształceń jak najszybciej się dostosowywać.
Polecamy: whiteart.pl/firma